Effektiv Digital Selvbetjening - Leverandørdage

EDS Netværksmøde vedr. det tekniske område kombineret med leverandørdag

Tid: 

16. juni 2014 (Hele dagen)

Sted: 

Industriens Hus, København.

Målgruppe: 

Ledere og medarbejdere i kommuner og forsyningsvirksomheder, som arbejder med opgaveområderne, og som står for planlægning, indkøb og implementering af en eller flere løsninger.

Programmet Effektiv Digital Selvbetjening afholder to arrangementer, hvor I om formiddagen kan høre om de tekniske områder i bølge 3, henholdsvis Affaldshåndtering og Gravetilladelser/Råden over vej. Om eftermiddagen kan I få information fra leverandørerne om selvbetjeningsløsningerne på opgaveområderne i bølge 3 af obligatorisk digital selvbetjening, som skal i drift 1. december 2014.
 

Program:

09.00-09.30: Ankomst og formiddagskaffe
09.30-11.30: Tre spor:

Indholdet på de 3 formiddagsspor vil være:

Gennemgang af områderne – hvad er omfattet af lov om obligatorisk digital selvbetjening og hvilke materialer er der til rådighed for kommunerne.

Oplæg om gevinstrealisering ved Henriette Günther Sørensen, KL

Cases i de enkelte spor:

Affald
Købehavn 16.06.14: René Hytting fra Gentofte Kommune fortæller om deres arbejde med digitalisering på området.

Udlån af lokaler
København 16.06.14: Rikke Bune Molin fra Københavns Kommune fortæller om tankerne bag Københavns Kommunes udbud af området.

Råden over vej/gravetilladelse
Mette Smith Tasthum, Erhvervsstyrelsen, fortæller om samgravning og tomrør. 

11.30-12.30: Frokost
12.30-16.00: Leverandørstandene har åbent

I kan møde følgende leverandører:
• BRND
• Conventus
• CSC-Scandihealth
• Dafolo
• Edora
• EasyPark
• Fujitsu/Resultmaker
• Grontmij
• EG-Kommuneinformation
• KMD
• Logimatic
• Orbicon
• Poul Tarp
• Schultz
• Seerup IT
• Vejdirektoratet
• WinKAS

Leverandørerne vil på hver deres stand tale med jer om deres løsninger og dele materiale ud. Løsningerne er ikke nødvendigvis alle helt færdigudviklede, men I kan alligevel få et godt indtryk af, hvad de kan, ved at besøge standene. Leverandørerne vil også som sidste år få mulighed for at præsentere deres løsninger ved kortere seancer i møderum booket til formålet.
Der serveres formiddags – og eftermiddagskaffe/te, frugt, vand og en let frokost undervejs, men dagene er ellers jeres og leverandørernes.

I må meget gerne orientere jeres kolleger (ledere og medarbejdere) om arrangementerne, og bede dem om at melde sig til det relevante arrangement i enten København eller Vejle. Tænk i den forbindelse gerne bredt - udover borgerserviceområdet, digitaliseringskonsulenter m.fl – der er tale om følgende opgaveområder:

• Adresseforespørgsel
• Affald - private
• Affald - erhverv
• Gravetilladelse
• Råden over vej
• Bopælsattest
• Logiværtserklæring
• Lån til beboerindskud
• Parkeringslicens
• Udlån og udleje af lokaler